RUBIA OPTIMA 3500 10W40
Pris:
15 950 kr
Inkl. 25% Moms
Art.nr:
228220
Antal:
Kommentar till butiken:
RUBIA OPTIMA 3500, 10W40
Syntetisk Low-SAPS olja
Syntetisk teknologi low-SAPS smörjolja baserad på den senaste API CK 4-specifikationen, lämplig för användning i alla tunga diesel- och gasmotorer på väg.
Internationella specifikationer:
ACEA E4, E6, E7, E8, E9, E11
API CK-4/CJ 4/CI 4/CH 4
Tillverkarnas godkännanden:
Uppfyller kraven av:
I n n o-B o o s t T e c h n o l o g y
Med Inno-Boost-teknologin innehåller formuleringar den rätta kombinationen av starka antioxidantmolekyler. Dessa aktiva molekyler hämmar radikalbildning och hålla kolvätekedjorna intakta.
Som ett resultat förblir motoroljans viskositet stabil och behåller sina egenskaper under längre tid.
Rubia Optima 3500 10W-40 är ett syntetiskt smörjmedel som passar de flesta internationella lastbilsbussar, motortillverkare inklusive alla europeiska Euro 6-applikationer Daimler Volvo, Scania, MAN, Iveco DAF.
Den är också kompatibel med de flesta gasmotorer.
Dess "low SAPS" (Low Sulphated Ash, Phosphorus and Sulphur) teknologi skyddar den senaste generationen av dieselmotorer utrustade med alla typer av efterbehandlingssystem som dieselpartikelfilter
Rubia Optima 3500 10W-40 är ett smörjmedel anpassat till de flesta nya Euro 6-motorer, såsom DAF Mercedes Benz Volvo, Renault Trucks och tidigare motormodeller samt Rubia Optima 3500 10W-40 möjliggör täckning av en fordonspark av blandade märken av motorer, med mycket långa bytesintervaller och utrustade med eller utan DPF, med ett minimalt antal produkter.
Specifikationer:
Viskositets index ASTM D2270 155
Lägsta flytpunkt ASTM D97 -30 °C
Flampunkt ASTM D92 236 °C
T.B.N ASTM D2896 13 mg KOH/g
Sulfat Askhalt ASTM D874 0,95 % m/m
Innehåller: 208L
Syntetisk Low-SAPS olja
Syntetisk teknologi low-SAPS smörjolja baserad på den senaste API CK 4-specifikationen, lämplig för användning i alla tunga diesel- och gasmotorer på väg.
Internationella specifikationer:
ACEA E4, E6, E7, E8, E9, E11
API CK-4/CJ 4/CI 4/CH 4
Tillverkarnas godkännanden:
- MAN M 3775
- MB Approval 228.51/228.52
- Mack EOS-4.5
- Volvo VDS 4.5
- Renault Trucks RLD 3
- Cummins CES 20086
Uppfyller kraven av:
- MAN M 3477/M 3271-1
- DAF
I n n o-B o o s t T e c h n o l o g y
Med Inno-Boost-teknologin innehåller formuleringar den rätta kombinationen av starka antioxidantmolekyler. Dessa aktiva molekyler hämmar radikalbildning och hålla kolvätekedjorna intakta.
Som ett resultat förblir motoroljans viskositet stabil och behåller sina egenskaper under längre tid.
Rubia Optima 3500 10W-40 är ett syntetiskt smörjmedel som passar de flesta internationella lastbilsbussar, motortillverkare inklusive alla europeiska Euro 6-applikationer Daimler Volvo, Scania, MAN, Iveco DAF.
Den är också kompatibel med de flesta gasmotorer.
Dess "low SAPS" (Low Sulphated Ash, Phosphorus and Sulphur) teknologi skyddar den senaste generationen av dieselmotorer utrustade med alla typer av efterbehandlingssystem som dieselpartikelfilter
Rubia Optima 3500 10W-40 är ett smörjmedel anpassat till de flesta nya Euro 6-motorer, såsom DAF Mercedes Benz Volvo, Renault Trucks och tidigare motormodeller samt Rubia Optima 3500 10W-40 möjliggör täckning av en fordonspark av blandade märken av motorer, med mycket långa bytesintervaller och utrustade med eller utan DPF, med ett minimalt antal produkter.
Specifikationer:
Viskositets index ASTM D2270 155
Lägsta flytpunkt ASTM D97 -30 °C
Flampunkt ASTM D92 236 °C
T.B.N ASTM D2896 13 mg KOH/g
Sulfat Askhalt ASTM D874 0,95 % m/m
Innehåller: 208L