RUBIA OPTIMA 3100 - 10W40
Ord. pris:
20 201 kr
Pris:
12 660 kr
Inkl. 25% Moms
Art.nr:
228901
Du sparar:
7 541 kr (37%)
Antal:
Kommentar till butiken:
RUBIA OPTIMA 3100, 10W40
Ersätter RUBIA TIR 8600 10W-40
Internationella specifikationer:
ACEA E6, E7, E8, E9, E11
API CK-4/CJ-4/CI-4 plus/CI-4/CH-4/SN
Tillverkarnas godkännanden:
Uppfyller kraven av:
I n n o-B o o s t T e c h n o l o g y
Med Inno-Boost-teknologin innehåller formuleringar den rätta kombinationen av
starka antioxidantmolekyler. Dessa aktiva molekyler hämmar radikalbildning och
hålla kolvätekedjorna intakta. Som ett resultat förblir motoroljans viskositet stabil
och behåller sina egenskaper under längre tid.
Rubia Optima 3100 10W-40 är ett syntetiskt smörjmedel speciellt lämpligt för användning i tunga dieselapplikationer på väg.
Med sin "låg-SAPS"-teknologi (lågsulfaterad aska, fosfor och svavel) har Rubia
Optima 3100 10W-40 skyddar dieselmotorer utrustade med efterbehandlingssystem som dieselpartikelfilter (DPF).
Detta högpresterande smörjmedel är godkänt av Volvo för sin senaste generation av Euro 6-motorer med långa bytesintervall definierade av tillverkaren.
Den rekommenderas även till flera tillverkare, som t.ex
IVECO för Euro 5 (och tidigare) motormodeller.
Rubia Optima 3100 10W-40 möjliggör täckning av en flotta av blandade märken av motorer (amerikanska och europeiska tillverkare) med ett minimalt antal produkter.
Syntetiska basmaterial och högpresterande tillsatser ger ett högpresterande smörjmedel. Dess semisyntetiska sammansättning ger exceptionell termisk stabilitet.
Enastående tvättmedels-, antioxidant- och anti-korrosionsegenskaper hjälper till att nå förlängt oljeavlopp intervaller, som krävs av DAF, MAN och Mercedes-Benz och minskar underhållskostnaderna.
Kombinationen av tvättmedel, dispergeringsmedel och anti-slitage håller motorns känsligaste delar rena.
Utmärkt kolvens renhet ger effektivt skydd mot cylinderfoderpolering.
Den avancerade "low-SAPS"-formuleringen av Rubia Optima 3100 10W-40 hjälper till att förhindra igensättning av dieselpartikelfilter (DPF) och förlänger efterbehandlingssystemets hållbarhet.
Specifikationer:
Viskositets index ASTM D2270 149
Lägsta lytpunkt ASTM D97 -33 °C
Flampunkt ASTM D92 238 °C
T.B.N ASTM D2896 9.7 mg KOH/g
Sulfat Askhalt ASTM D874 max 0.9 %
Innehåller: 208L, 20L
Ersätter RUBIA TIR 8600 10W-40
Internationella specifikationer:
ACEA E6, E7, E8, E9, E11
API CK-4/CJ-4/CI-4 plus/CI-4/CH-4/SN
Tillverkarnas godkännanden:
- Cummins CES 20086
- DETROIT DIESEL 93K222
- MB-Approval 228.51
- MB-Approval 228.52
- Mack EOS 4.5
- Volvo VDS-4.5
- Renault Trucks RLD-3
Uppfyller kraven av:
- MAN M 3477/M 3271-1
- DAF
I n n o-B o o s t T e c h n o l o g y
Med Inno-Boost-teknologin innehåller formuleringar den rätta kombinationen av
starka antioxidantmolekyler. Dessa aktiva molekyler hämmar radikalbildning och
hålla kolvätekedjorna intakta. Som ett resultat förblir motoroljans viskositet stabil
och behåller sina egenskaper under längre tid.
Rubia Optima 3100 10W-40 är ett syntetiskt smörjmedel speciellt lämpligt för användning i tunga dieselapplikationer på väg.
Med sin "låg-SAPS"-teknologi (lågsulfaterad aska, fosfor och svavel) har Rubia
Optima 3100 10W-40 skyddar dieselmotorer utrustade med efterbehandlingssystem som dieselpartikelfilter (DPF).
Detta högpresterande smörjmedel är godkänt av Volvo för sin senaste generation av Euro 6-motorer med långa bytesintervall definierade av tillverkaren.
Den rekommenderas även till flera tillverkare, som t.ex
IVECO för Euro 5 (och tidigare) motormodeller.
Rubia Optima 3100 10W-40 möjliggör täckning av en flotta av blandade märken av motorer (amerikanska och europeiska tillverkare) med ett minimalt antal produkter.
Syntetiska basmaterial och högpresterande tillsatser ger ett högpresterande smörjmedel. Dess semisyntetiska sammansättning ger exceptionell termisk stabilitet.
Enastående tvättmedels-, antioxidant- och anti-korrosionsegenskaper hjälper till att nå förlängt oljeavlopp intervaller, som krävs av DAF, MAN och Mercedes-Benz och minskar underhållskostnaderna.
Kombinationen av tvättmedel, dispergeringsmedel och anti-slitage håller motorns känsligaste delar rena.
Utmärkt kolvens renhet ger effektivt skydd mot cylinderfoderpolering.
Den avancerade "low-SAPS"-formuleringen av Rubia Optima 3100 10W-40 hjälper till att förhindra igensättning av dieselpartikelfilter (DPF) och förlänger efterbehandlingssystemets hållbarhet.
Specifikationer:
Viskositets index ASTM D2270 149
Lägsta lytpunkt ASTM D97 -33 °C
Flampunkt ASTM D92 238 °C
T.B.N ASTM D2896 9.7 mg KOH/g
Sulfat Askhalt ASTM D874 max 0.9 %
Innehåller: 208L, 20L